Dünya’nın ağzını Türk şekerleme ürünleri tatlandırdı – GÜNDEM
Şekerleme ihracatı 2 milyar dolara yaklaşıyor Yüzlerce yıllık bir geçmişe sahip olan ve Anadolu coğrafyasında yetişen ürünlerden yapılan şekerleme, lokum ve helva sektörü dünyanın ağzını tatlandırıyor. 11 ayda Türkiye’nin tatlı ve çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatı 2 milyar dolara yaklaştı. Ocak-Kasım 2022 döneminde 1 milyar 735 milyon dolar olan şekerleme ve çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatı, 2023 yılında yüzde 12 artarak 1 milyar 939 milyon dolara yükseldi. Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Emtia İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Türkiye’nin şekerleme ürünleri ihracatının Ocak-Ekim 2022’de 920 milyon dolar iken, 2023’ün aynı döneminde yüzde 15,5 artarak 1 milyar 43 milyon dolara yükseldiğini belirtti. : İhracat mallarında; İhracat rakamının ise 815 milyon dolardan 896 milyon dolara çıktığını söyledi. Hububat, bakliyat ve yağlı tohumlarda 2024 ihracat hedefi 15 milyar dolar Öztürk, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve türevli ürünler sektörü gibi gıda sektörleri arasında Ocak-Kasım 2022 döneminde 10 milyar 340 milyon dolarlık değerle açık ara ihracat lideri olduklarının altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü: Bu; “Sektörümüzün ihracatı 2023 yılının 11 ayında yüzde 9 artışla 11 milyar 274 milyon dolara yükseldi. Şekerleme ürünleri sektörümüzün toplam ihracatının %17’sini oluşturmaktadır. “2023 sonunda 13 milyar dolar, 2024’te ise 15 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyoruz.” Ege Bölgesi’nin şekerleme ürünleri ihracatı yüzde 69 arttı. Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Ege Ürünleri İhracatçıları Birliği üyelerinin 2023 yılında şekerleme ve çikolatalı şekerleme ihracatında daha başarılı bir performans sergilediğini belirten Başkan Öztürk, şöyle konuştu: “Şekerleme ve çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatımız 49 milyon dolardan arttı Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Ege Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatı ise 41 olurken, Türkiye genelinde yüzde 12’lik artış oranı Ege Bölgesi’nde yüzde 69’a ulaştı. 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde milyon dolar olan ihracat, 2023 yılının 11 aylık döneminde 73 milyon dolara yükseldi. Şekerleme ihracatı da 7,8 milyon dolardan 10,4 milyon dolara yükseldi. Çikolatalı şekerleme ürünlerinin en büyük ihracatı Irak, ABD ve İran’a yapıldı. Irak, Türkiye’nin çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatında 136 milyon dolarlık taleple ilk sırada yer alıyor. İhracatı 59 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri, 52 milyon dolarla İran takip ediyor. Suudi Arabistan’a çikolatalı şekerleme ürünleri ihracatı %377 artışla 9 milyon dolardan 43,6 milyon dolara yükseldi. Türkiye’nin çikolata şekerleme ihracatı yaptığı ülke sayısı 184. Şekerleme ürünleri ihracatında 195 milyon dolarlık performansla ABD birinci olurken, Türkiye 96 milyon dolarlık şekerleme ürünlerini İngiltere’ye, 71 milyon dolarlık ihracatla gerçekleştirdi. Irakta.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–